تیل گاز ژل چیست

خلاصه

تیل گاز ژل یک ماده چسبنده و قابل اشتعال است که برای ایجاد آتش در شرایط مختلف استفاده می‌شود.

۱۴۰۲ شنبه ۲۷ آبان
307بازدید
شرکت انرژی سازان فراقاره

تیل گاز به نوعی ژل الکل با قابلیت اشتعال ایمن که در بطری یک لیتری با درب آسان بازشو، بسته بندی و پر می‌شود که دارای 90 درصد الکل متانول بوده و به عنوان استارتر یا سوخت کمکی برای روشن کردن ذغال سنگ، ذغال چوب، هیزم و به‌عنوان سوخت ایمن و پاک برای گرمایش و پخت و پز استفاده می‌شود.

تیل گاز ژل

 

تاریخچه تیل گاز ژل

تیل گاز اولین بار که ژل آتش‌ زا د‌ر ایران توسط شرکت انرژی سازان فراقاره تولید شد به فاصله کوتاهی وارد کشور افغانستان شده است و از آنجایی که به سوخت در زبان افغانی تیل گفته می‌شود و ژل آتش زا نوعی سوخت می‌باشد و نوع سوختن آن به رنگ آبی است و مانند گاز به رنگ آبی می‌سوزد، به تیل گاز معروف گردید. یعنی سوختی که مانند گاز می‌سوزد و اولین بار با نام تیل گاز وارد افغانستان گردید. این سوخت توسط تاجر بنام آقای اسماعیلی وارد افغانستان گردید و مورد استقبال قرار گرفت و موارد مصرف آن عمدتا در فصول سرد سال برای روشن کردن ذغال سنگ مصرفی در بخاری‌ها در افغانستان بود به این صورت که ذغال سنگ در مخزن ذغال بخاری ریخته شده و ژل آتش زا ( تیل گاز) زیر و روی آن ریخته می‌شود و روشن می‌شود که به تدریج مصارف تیل گاز در کشور افغانستان در تمامی ماه‌های سال گسترده شده و جهت روشن کردن ذغال چوب، روشن کردن هیزم برای تنور نان پزی، آب گرم کن‌های ذغال سنگی و پخت و پز قرار گرفت.

 

خرید تیل گاز استاندارد (آتش‌زا اصل) را می‌توانید در تمامی فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های معتبر در کشور افغانستان تهیه نمایید، یا تجار محترم در صورتی که حداقل خرید سه دستگاه تریلی 26 تنی خرید داشته باشند می‌توانند مستقیما با دفتر انرژی سازان فراقاره تماس حاصل نموده و اقدام به خرید و واردات به افغانستان نمایند.

 

تیل گاز

 

بهترین مارک تیل گاز ژل در افغانستان

بهترین و قابل اطمینان ترین تیل گاز در کشور افغانستان ژل آتش زا اصل، تولید شده در شرکت انرژی سازان فراقاره می‌باشد، که در بطری یک لیتری چهارگوش با لیبل opp‌ و آرم استاندارد و با 90 درصد الکل متانول تولید می‌باشد. متاسفانه در طی  برخی از سال ها افراد سوء استفاده‌گر و متقلب با سوءاستفاده از اعتماد مشتریان از برند ژل آتش‌زا اصل تولیدی انرژی سازان فراقاره با لیبل‌های جعلی و چاپ لیبل‌های مشابه، لیبل آتش‌زا اصل اقدام به عرضه تیل گاز تقلبی در کشور افغانستان نموده‌اند که خوشبختانه به‌ علت کیفیت منحصر به فرد و تولید اختصاصی این ژل با 90 درصد الکل متانول و لیبل opp بزرگ و بطری با آرم برجسته شرکت و مشخصه‌های بسیار زیادی که مصرف کنندگان قابل تشخیص بوده توانسته‌اند در کشور افغانستان حضور طولانی داشته باشند و از آنجایی که قیمت تموم شده در تولید گاز در شرکت انرژی سازان فراقاره که خود کلیه ملزومات شامل، بطری و کارتن را تولید می‌نماید و مواد اولیه ایتالیایی و آلمانی توسط خود شرکت وارد می‌گردد پایین بوده و برای افراد متغلب قابل رقابت نمی‌باشد و اقدام به عرضه در بطری های 900 سی سی و درصد الکل پایین ( 60درصد) می نمایند که انرژی لازم برای روشن کردن ذغال سنگ را نداشته و در صورتی که بخواهند با کیفیت شرکت انرژی سازان فراقاره تولید نمایند می‌بایست با 1.5 برابر قیمت ژل آتشزا اصل عرضه نمیند.

 

تیل گاز ژل

 

مزایای تیل گاز ژل استاندارد

به‌طور کلی، مزایای استفاده از تیل گاز ژل استاندارد عبارتند از:

1. ایمنی بیشتر: تیل گاز ژل استاندارد برای استفاده در فضاهای بسته و باز به‌طور کلی ایمنی بیشتری دارد. این ژل به‌طور معمول در محیط‌‌هایی که خطر انفجار وجود دارد، مثل تونل‌ها، معادن و غیره استفاده می‌شود.

2. قابلیت حمل و نقل آسان: تیل گاز ژل استاندارد به‌طور کلی به‌صورت بسته‌بندی شده و در بسته‌های کوچک و سبک قابل حمل است. این مزیت برای کمپینگ، پیاده‌روی و فعالیت‌های خارج از منزل بسیار مفید است.

3. راندمان بالا: تیل گاز ژل استاندارد معمولاً راندمان بالایی دارد و به‌صورت سریع و مطمئن آتش را ایجاد می‌کند.

4. قیمت مناسب: تیل گاز ژل استاندارد در مقایسه با سایر روش‌های ایجاد آتش، قیمت مناسبی دارد و از نظر اقتصادی برای بسیاری از فعالیت‌ها مناسب است.

5. دوام بالا: تیل گاز ژل استاندارد معمولاً دارای دوام بالایی است و می‌تواند در شرایط سخت و آب و هوای نامساعد نیز عملکرد خوبی داشته باشد.

 

تیل گاز

 

نکات مهم در خرید تیل گاز ژل

دقت نمایید که حتما در خرید تیل گاز ژل به نکات ذیل توجه شود:
1. حتمآ دارای پروانه بهره برداری باشد.
2. دارای علامت استاندارد با پیامک اصالت برای استعلام استاندارد باشد.
3. از ویسکوزیته لازم بهره‌مند باشد.
4. بروی لیبل تیل گاز ژل مشخصات دقیق شرکت تولیدکننده شامل آدرس،تلفن،شماره پروانه بهره برداری ، آرم استاندارد و شماره استاندارد،شماره پیامکی اصالت استاندارد ،وزن و توضیحات ایمنی و نحوه مصرف به صورت کامل آمده باشد.
5. دارای بارکد قابل تشخیص برای دستگاههای فروشگاهی باشد.
6. بسته بندی درست و قابل اطمینان داشته باشد.
7. در هنگام خرید تیل گاز ژل، بطری را کمی فشار دهید که از گاز بند بودن درب بطری مطمئن شوید چون در صورت گازبند نبودن الکل داخل بطری به تدریج بخار شده و تیل گاز ژل کیفیت خود را از دست می‌دهد و شما در هنگام استفاده با مشکل روشن نشدن و یا عدم کارایی مواجهه خواهید شد.
8. برای تست غلظت تیل گاز ژل می‌توانید به صورت چشمی آزمایش زیرا انجام دهید
(درب بطری را باز کنید و بطری را به صورت برعکس با درب باز نگه دارید در صورت داشتن غلظت مورد تایید استاندارد تیل گاز ژل داخل بطری نمی‌بایست از دهانه بطری به پایین حرکت کند.)
9. پس از استفاده از تیل گاز ژل کلاهک درب بطری را که به بیرون کشیده‌اید به جای خود برگردانید و با فشردن بطری از گاز بند بودن بطری مطمئن شوید.
10. رنگ تیل گاز ژل هیچ تاثیری در کیفیت و یا اصالت ژل ندارد هرچند که تولیدکنندگان تیل گاز ژل استاندارد از رنگ با کیفیت که ماندگاری طولانی دارد و در مقابل نور آفتاب تغییر رنگ نمی دهد استفاده می‌کنند.

 

خرید تیل گاز ژل استاندارد

خرید تیل گاز استاندارد (آتش‌زا اصل) را می‌توانید در تمامی فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های معتبر در کشور افغانستان تهیه نمایید، یا تجار محترم در صورتی که حداقل خرید سه دستگاه تریلی 26 تنی خرید داشته باشند می‌توانند مستقیما با دفتر انرژی سازان فراقاره تماس حاصل نموده و اقدام به خرید و واردات به افغانستان نمایند.

 

 

ژل آتش زا

قیمت ژل آتش زا

چگونه آتش درست کنیم

خط تولید ژل آتش زا

تیل گاز ژل چیست

نظرات کاربران

افزودن نظر بروز رسانی