پودر(خاک) آتش زا چیست؟

خلاصه

پودر آتش زا نوعی ماده سوختنی آسان و قابل دسترس است که برای تولید آتش و گرما و جایگزینی مطمئن و امن به جای نفت ،الکل و دیگر مواد آتش زا می باشد. پودر خاک ماده ای است که برای مشتعل شدن و ایجاد شعله پایدار در هنگام قرارگرفتن در معرض گرما یا منبع اشتعال

۱۴۰۱ دوشنبه ۵ ارديبهشت
5594بازدید
شرکت انرژی سازان فراقاره

https://www.aparat.com/atashza.official

پودر (خاک)آتش زا چیست؟

پودر آتش زا نوعی ماده سوختنی آسان و قابل دسترس است که برای تولید آتش و گرما و جایگزینی مطمئن و امن به جای نفت، الکل و دیگر مواد آتش زا می‌باشد. ماده‌ای با قابلیت اشتعال بالا و بی بو می باشد که به علت نگهداری آسان و استفاده در باربیکیو و ایجاد اشتعال سریع بدون ایجاد بو , در تفرج گاه‌ها و.... مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد.
با یک بطری می‌توان بیش از 20 بارآتش روشن کرد. خاک آتش‌زا هیچگونه ضرری برای سلامتی انسان و محیط زیست ندارد.
از مزایای دیگر این خاک این است که بدون تاریخ انقضا می‌باشد.
پودر خاک ماده‌ای است که برای مشتعل شدن و ایجاد شعله پایدار در هنگام قرارگرفتن در معرض گرما یا منبع اشتعال طراحی شده است.
پودرهای آتش‌زا معمولا از ترکیبی از مواد قابل احتراق ، اکسید کننده‌ها و سایر مواد افزودنی تشکیل شده‌اند که عملکرد آن‌ها را افزایش می‌دهند. ترکیب خاص بسته به کاربرد مورد نظر و خواص موردنظر می‌تواند متفاوت باشد.
ترکیبات رایج موجود در پودرهای آتش‌زا شامل فلزات پودری مانند آلومینیوم یا منیزیم هستند که به عنوان منابع سوخت عمل می‌کنند یا اکسید کننده‌هایی مانند نیترات پتاسیم یا نیترات باریم که اکسیژن لازم برای احتراق را فراهم می‌کنند.
هنگامی که مشتعل می‌شود ،پودر آتش‌زا تحت یک واکنش شیمیایی گرمازا سریع قرار می‌گیرد که به عنوان احتراق شناخته می‌شود.
این واکنش گرما، نور و گازها را آزاد می‌کند و شعله پایدار یا گرمای شدید تولید می‌کند.
ویژگی‌های شعله مانند رنگ و دما می‌تواند تحت تاثیر ترکیب پودر باشد.

 

ژل آتش زا

چگونه آتش درست کنیم

درست کردن زغال فعال

پودر(خاک) آتش زا چیست؟

نوری

کارشناس تولید محتوا

نظرات کاربران

افزودن نظر بروز رسانی